肉厚ハムカツ食べたい。

TOEIC200点台が和訳します。

Sticking it to myself / Jonathan Coulton (和訳)

Sticking it to myself

 

I'm right here

僕はここにいるよ

And I heard everything you said

君の話は全部聞かせてもらった

 

Those things

それらをさ

To try to get inside my head

頭の中に入れてみようか

Is full

いっぱいだよ

Now there's no room in here

今ここには余裕がない

For you

君のためだ

You can't teach me the lesson

君は僕にレッスンできないよ

Now I know

僕は知ってる

I don't need you to tell me

君が僕に教える必要はない

How it's done 'cause I know how it's done

どうしたのかわかってるからね

 

See all the accolades, sitting up on my shelf

全ての賞賛を見てよ、僕の棚に座ってるだろ

I'm the man now, and I'm sticking it to myself

今僕は男で、そして僕自身がそれに固執してる

Sticking it to myself

僕自身にくっついてる

Sticking it to my-

僕にくっついてる

 

 

Self-control

"自制心"

That's not the only thing I lack

僕に欠けてるのはそれだけじゃない

A plan

"計画"

Just my own gun against my

僕自身の銃で反撃する

Back down now and let this hostag

今すぐ引き返して、その人質を

Go away

どこかに行かせる

I'm trying to figure something

僕は何かを解明しようとしてるんだ

Makes me feel

そういう気分になる

Like I'd do anything it takes to be

僕が何かをやっているように、

A fucking winner now

クソッタレな勝者になる

 

See all the accolades, sitting up on my shelf

全ての賞賛を見てよ、僕の棚に座ってるだろ

I'm the man now, and I'm sticking it to myself

今僕は男で、そして僕自身がそれに固執してる

Sticking it to myself

僕自身にくっついてる

Sticking it to myself

僕自身にくっついてる

 

You don't look interested in what I just said

君は僕の言うことに興味ないね

If you're not listening then don't nod your head

君が聞いてないなら、君の頭も頷かないだろう

 

I thought so

僕はそう思った

That's what I thought that

それは僕が思ったことだ

Someday soon

いつかすぐに

This job is gonna kill me

この仕事は僕を殺すつもりなんだ

Dead inside

Unless I kill it first instead

死んじゃいけない

その代わり、僕が最初に殺すよ

and when they come for me I'm gone

あいつらが僕のためにやって来た時には

僕はいないだろうな

 

There's just the accolades, sitting up on my shelf

ただ僕の棚に座っているだけで、賞賛がある

I'm the man now, and I'm sticking it to myself

今僕は男で、そして僕自身がそれに固執してる

Sticking it to myself

僕自身にくっついてる

Sticking it to myself

僕自身にくっついてる